Tankar inför förlossningen ...

 
 
Godmorgon kära ni!
 
Jag tänkte dela med mig av lite tankar jag har kring den kommande förlossningen... 
Många har frågat mig om jag känner oro eller rädsla inför förlossningen. Vad jag har för tankar kring den och hur jag ser framför mig att det kommer gå till...
Faktum är att jag inte tror att någon riktigt kan bestämma till hundratio % att just såhär vill jag att min förlossning ska gå till, hur mycket man än planerar så kan det alltid uppstå saker som gör att det inte bli som man bestämt. Kanske ett akut kejsarsnitt? Att man faktiskt måste ta EDA fast man egentligen inte tänkt tanken utan endast tänkt och ta lustgas? Till exempel... 
 
Jag känner inte dirket någon rädsla inför vad som bara inom någon kort månad kommer att ske, men jag vill heller inte föreställa mig den smärta jag då kommer att känna, det är något som jag där och då kommer (med hjälp av smärtstillande som Eda och/eller liknande, då jag förmodligen kommer att ta både Epidural och lustgas) att få arbeta mig igenom.
(Min kära mamma kommer även att närvara vid förlossningen och då vi har ett sådant starkt mor-dotter band så vet jag att hon kommer stötta mig hela vägen!) 
 
Vad jag mer kan känna ett sting av oro inför är tiden efter förlossningen... Som ensamstående mamma kommer det inte alltid vara en dans på rosor. (Jag har redan nu fått upp skräcksenarion i huvudet om hur framtiden kommer se ut med tunga nätter, barnskrik, konstant huvudvärk osv osv.. ) Dock så får man inte glömma bort att hålla humöret uppe hur jobbigt det av och till KAN bli (säger inte att det måste bli så) sen heller inte glömma bort det positiva och roliga!
Sen tror jag också att när väl min dotter väljer att kika fram så kommer jag glömma bort allt vad sömn och huvudvärk heter, allt jag kommer vilja är att hon har det bra, för från den dagen kommer hon föralltid att vara min prio ett!  ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nu är jag här igen haha :)

Nyfödda behöver inte alltid betyda massa gråt och skrik långa nätter utan sömn och att man känner sig helt slut :)

När vi kom hem med Molly sov hon 10-12 timmar varje natt, pigg och glad på dagarna och massa sömn då med, och så massa mat emellan :)

Vi har alltid fått beröm på BVC och läkarkontrollerna för att hon är så lugn och harmonisk och det är för att vi varit det med henne så tar man det bara lugnt och inte flyger omkring för mkt första tiden brukar dom vara lugna och glada bebisar :)

Det kommer gå galant! :) kram

2013-07-04 @ 11:29:49
Postat av: Anonym

Bra skrivet!

2013-07-04 @ 17:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0