Så älskad från första stund

 
Är det normalt att känna rädsla? Att känna oro och glädje på samma gång? Jag är rädd för vad som komma skall med samtidigt känner jag mig mer redo än någonsin. Jag vet att jag kommer älska tösen som finns i min mage, mer än någonting annat. Det gör jag redan. 
Det har funnits dagar då jag känt mig ledsen och ensam, dagar då jag önskat att allt detta enbart varit en dröm och inte verklighet. Tanken om att jag faktiskt är gravid och snart ska bli mamma på riktigt slår mig än och jag är ibland tvungen och nypa mig i armen för att fatta att detta är verklighet. 
Alla vi har väl haft denna fantasidröm om att finna drömprinsen som vi en dag skaffar barn tillsammans med, bildar en familj tillsammans med. Ibland blir jag ledsen då jag tänker att jag inte får något sådant, att jag är ensam   i detta. Människor omkring mig säger att kanske detta var meningen med allt?! Kanske är det meningen att min lilla tös ska komma till världen för att göra mitt liv komplett, med eller utan drömprinsen? 
 
Med ett leende på läpparna skriver jag detta då jag vet att mitt liv inte kan bli annat än bättre idag och framöver. Jag vet att jag om ett år med handen på hjärtat kan säga att jag inte ångrar någonting av vad som året innan inträffade då hon kom till världen. 
Om endast några få dagar är det endast en månad kvar tills beräknad förlossning, cirka en månad återstår innan mitt liv får en ny vändning, en ny start och allt till det bättre, för varje dag som passerar känner jag mig allt mer lycklig.
 
 
- Och med en mjuk hand på min blöta kind som uppstått genom tårar strök hon mig försiktigt till orden, "Allt kommer att ordna sig, hon är så älskad från första stund"
 

Kommentarer
Postat av: Klara

vilken vacker text, fina tankar och ord! Jag blev nästan tårögd av det sista, vart kommer det ifrån? är det någon som sagt det till dig? Kämpa på, du är stark och allt kommer att ordna sig! Styrke-Kram

2013-07-09 @ 17:29:14
URL: http://klaras.se
Postat av: Pilla

riktigt fint, älskar hur du tänker, du har så rätt i det med drömprinsen osv. men oavsett om du inte fick din prinsessdröm just nu så är det aldrig försent att finna den rätta! håller tummarna för dig och dottern du har i magen :)

2013-07-09 @ 17:37:24
URL: http://pernillabredolt.com/
Postat av: Cajsa

Åh jag får tårar i ögonen. Jag va oxå orolig och rädd trots att jag lever med min dotters pappa. Att bli mamma och allt vad det innebär är alltid läskigt och man vet ju inte hur det blir. MEN det är underbart och så Mycket ljuvligare än jag kunde ana. Trodde inte man kunde älska så Mycket som man älskar sina barn!!

2013-07-09 @ 19:52:54
URL: http://Cajsen.blogg.se
Postat av: M

Åååh jag är så nyfiken :) har du fått barn nu ? Du har ju inte bloggat på ett tag. Har du insta? vad heter du i så fall ;) Kram /M

Svar: Nej ännu inget barn! :) Får hålla ihop några veckor till iallafall :) är i v36 nu! Jag har en ny blogg, www.mariaizabelle.vimedbarn.se! Har dessvärre inte insta! Men Hoppas du kikar in på min nya blogg framöver :) Kram
Izabelle

2013-07-15 @ 01:00:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0