Six more weeks to go ...

 
 
Bebisen: Det börjar bli riktigt trångt i magen. Det är svårt att göra stora rörelser. Alla organ är färdiga, men lungorna behöver lite mer tid för att mogna. Vikten är omkring 2,4 kilo och längden omkring 46 centimeter.

Kvinnan: Naveln kan börja puta ut. Kvinnan kan få en brun linje från naveln ner till blygdbenet, den kallas linea nigra och brukar blekna efter förlossningen. Många har förvärkar – det är livmoderns sätt att träna inför förlossningen.
 
*
 
Magen börjar bli riktigt stor nu och det är cirka sex veckor kvar, mer eller mindre. Sex veckor tills jag blir mamma på riktigt. Ett nytt litet liv som kommer till världen, mitt barn, min dotter. Jag längtar tills jag får hålla henne för första gången, se in i hennes ögon och skapa det där 'mamma-dotter' bandet. Just nu känns allt så långt borta fast endå inte, jag ser mig omkring i min lägenhet och allt börjar ta plats, ett nytt liv tillsammans med en ny liten människa kommer att börja och från den stunden, då min lilla skrutt föds finns det inget återvändo. 
 
Jag börjar längta, drömma och planera för min framtid tillsammans med det nya tillskottet. Ofta kommer jag på mig själv och drömma flera år framåt över hur mitt liv ser ut just då tillsammans med min dotter. Mysiga hemmakvällar med Astrid Lindgrens alla favoritfilmer, resor till spännande och nya platser, mysiga dagar med mormor och morfar(mina föräldrar) men också släkt och vänner överhuvudtaget. Det finns så otroligt mycket att se fram emot, min ungdom tar inte slut bara för att jag får ett barn att ta hand om, det är nu livet börjar och jag känner mig mer redo än någonsin..
 
 

Kommentarer
Postat av: Klara

åh vilken mysig bebismage du har! :D

2013-06-30 @ 19:56:34
URL: http://klaras.se
Postat av: Evelina

Precis som du säger, livet tar inte slut bara för att man får barn, det är nu livet börjar! All lycka till dig, kloka ord! Kram

2013-06-30 @ 20:00:39
Postat av: Mia

fin mage:)!

2013-06-30 @ 20:21:18
Postat av: Anonym

vilken fin bebismage och nu är det inte alls långt kvar :) pirrigt värre vännen! Kram

2013-06-30 @ 21:03:27
Postat av: Maria

Du skriver sjukt bra texter! Jag har en fråga också; har du ett yrke? eller pluggar du? vad jobbar du med/pluggar du till i så fall? :) kram!

Svar: Tack du!:) Jag arbetar inom äldrevården (i Norge) och har planer om att studera till sjuksköterska när tiden passar :) (gick hotell-och restaurang i gymnasiet) Kram
Izabelle

2013-06-30 @ 21:16:08
Postat av: bea

ÅH, så himla mysigt att vara gravid! Hoppas att allt flyter på bra för dig, ta vara på tiden, det kommer gå i en rasande fart. :) Pangbom så fyller min lilla bebis två år snart, förstår ingenting.

2013-06-30 @ 22:12:01
URL: http://beabanan.blogg.se/
Postat av: d

det syns att du väntar en flicka, hela magen lixsom putar nedåt! är det pojke så är allt runt från topp till botten , fast iofs så är detta jag precis skrev en myt, men ibland så stämmer det ju faktiskt :)

2013-06-30 @ 22:12:26
URL: http://djnsnd.com
Postat av: Amanda <3

jättefin blogg (=

2013-06-30 @ 23:28:40
Postat av: Maria

fin blogg! :) Hittade dig ifrån Blondinbella (bland kommentarerna!)

2013-06-30 @ 23:39:43
Postat av: Pilla

Vilken gosig mage du har och det är ju inte länge kvar nu! :)
Lycka till med allt! Kram

2013-06-30 @ 23:42:57
URL: http://pernillabredolt.com/
Postat av: A

Du är så otroligt stark och framförallt modig som går igenom det här själv!
Jag är själv 21, och jag skulle ha varit 2barns mamma vid det här laget. Men jag gjorde det jag alltid kommer ångra, abort.
Jag vågade inte gå igenom det själv.
Du kommer bli en otroligt bra mamma!

2013-07-01 @ 12:16:54
Postat av: A

Du är så otroligt stark och framförallt modig som går igenom det här själv!
Jag är själv 21, och jag skulle ha varit 2barns mamma vid det här laget. Men jag gjorde det jag alltid kommer ångra, abort.
Jag vågade inte gå igenom det själv.
Du kommer bli en otroligt bra mamma!

Svar: Upptäcker man en graviditet i 6:e månaden finns det inte så mycket till val, man får helt enkelt ta in situationen och börja planera därefter så gott det går. Även om det var lite chockerande just för stunden att jag faktiskt ska bli mamma så känns det nu idag fantastiskt inför vad som komma skall! Usch då, det lät verkligen inge kul. Jag har själv en väninna i min ålder som också gått igenom en abort (hon väntade tvillingar, men gjorde abort för hon var inte redo att gå igenom något så stort själv) Även om det inte är till någon tröst, om allt känns jobbigt 'så kommer det fler tåg' som hon då sa till mig när det skedde.. tack för dina fina ord. Kram
Izabelle

2013-07-01 @ 12:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0