Questions and answers ...

 
Det är nog många som har massvis av frågor angående min graviditet. Vart pappan finns, hur det känns att bli ensamstående till ett barn, hur sjukhuset inte ens tänkt tanken på att göra ett graviditetstest (när jag var inlagd för magkatarr flertal gånger) och vad ska barnet heta... 
 
Istället för att svara på enstaka frågor tänkte jag istället berätta lite mer kring just dessa frågor, dock kan jag ej svara för sjukhusets räkning som jag var inlagd för Varför dem inte gjorde en grav-test på mig.
 
Det dyker upp många frågor kring vart pappan till mitt barn befinner sig, vem han är om vi har en relation osv osv.. Jag vill inte gå för djupt in på detta och önskar att ni har respekt och förståelse för det. Men vad jag kan säga är att han inte finns med i bilden, och kommer ej att finnas.
 
Frågor kring hur det känns att vara ensamstående/blivande ensamstående så kan jag enkelt svara att det inte känns ledsamt eller liknande som man faktiskt kan tro. Alla dagar kommer inte vara en dans på rosor, att ensam faktiskt ta hand om ett barn, ett liv. Men jag känner att jag har sådana snälla och hjälpsamma människor runtomkring mig som jag vet kommer ställa upp om det skulle vara något jag behöver hjälp med(mina föräldrar framförallt) att jag inte känner någon direkt oro över vad som kommer ske när min skrutt föds. jag känner mig trygg i situationen så att säga. Och det kommer kanske finnas dagar då jag inget hellre vill än att gräva ner mig någonstans, men det är sådant man får hantera då. Överlag så kommer jag göra allt för att min dotter ska få det så bra det bara går. 
 
Jag såg också att det dök upp någon fråga kring vad min skrutt ska heta, men det vill jag inte avslöja ännu då jag fortfarande pendlar mellan lite olika namnförslag! :)
 
// Finns det någon mer än bara jag som är ensamstående?

Kommentarer
Postat av: Louisefoto

Åh va fin blogg
följa varandra på bloglovin?

Svar: absolut!
Izabelle

2013-06-29 @ 16:25:10
URL: http://Louisefoto.spotlife.se
Postat av: Klara

förstår om du inte vill diskutera pappan. <3

2013-06-29 @ 16:42:47
URL: http://klaras.se
Postat av: Anonym

har du några toppnamn då? på flicka alltså :P

Svar: kanske det :)
Izabelle

2013-06-29 @ 17:28:53
Postat av: Jenny

Att sjukhuset inte gjorde ett gravtest är en sak. Men funderade du aldrig själv på att göra ett test?

Svar: dumt nog nej!
Izabelle

2013-06-29 @ 21:22:43
URL: http://www.silverdream.se
Postat av: Camilla ♥ 130510

Du kommer säkert att klara det huur bra som helst :)

Svar: tack ska du ha! det tror jag också! :)
Izabelle

2013-06-29 @ 21:32:41
URL: http://mirabilibus.blogg.se
Postat av: Selma

Hur kan du inte märkt att din mens inte kom på 6 månader?!

Svar: Oregelbunden som sjutton, när jag var sexton år gammal försvann den i nästan 7 månader och kom en dag plötsligt tillbaka!
Izabelle

2013-06-29 @ 23:00:33
Postat av: Sofia

Va roligt! Träffade en av mina bästa tjejkompisar idag som sa att hon hittat någon ny blogg med en tjej som heter isabell, och sen såg ja dig i kommentarerna på en skvallerblogg! Haha

Jag har en dotter och när ja va gravid med henne s syntes inte ens min mage förens i slutet på sjätte början på sjunde månaden så jag tycker inte alls det är konstigt att du inte märkte, och vi fick själva veta i vecka 16 haha också oroegelunden osv så som du skriver dagar blev till månader haha

Grattis till det lilla livet i magen, bästa gåvan man kan få!

Kul med ny blogg att följa! :)

Svar: Tack ska du ha! skönt och veta att jag inte är den enda som befunnit sig i denna sits! :) Hoppas du stannar! :) Kram
Izabelle

2013-06-29 @ 23:39:06
Postat av: Evelina

Du kommer klara detta galant tror jag, du verkar ha vett i pannbenet och vara vuxen trots låg ålder( inte jättelåg men endå). kram Evve

Svar: Tack ska du ha! :) kram
Izabelle

2013-06-30 @ 01:31:21
Postat av: Blöjbudet

Blöjor 54:90 direkt hem till dörren,,,sista dagen

www.blojbudet.se

2013-06-30 @ 08:33:20
Postat av: Anonym

Du är otroligt stark!

2013-06-30 @ 16:55:43
Postat av: Maria

Du är otroligt stark! Jag tror du kommer klara att ta hand om ditt barn, trots att det inte kommer vara en dans på rosor alla dagar. Men med moment där din dotter ler, lär sig gå för första gången och skrattar kommer du att klara det. Kram

Svar: Va snäll du är, tusen tack för alla dina fina ord! Kram
Izabelle

2013-06-30 @ 17:00:00
Postat av: Michelle

Nej är inte ensamstående men jämngammal och blivande 2 barnsmamma :) Första gången jag är inne pådin blogg men tycker det är så kul med mammor i samma ålder som mig själv. :)

Hoppas allt går bra!

2013-07-01 @ 11:45:33
Postat av: Sofia

Det finns ju positiva sidor med att få veta sent också, man slipper gå och lääängta i NIO långa månader, jag tycker dom fem (plus två veckor över) var tillräckligt länge vi höll på o bli galna av art vänta hahah! Så lite plussidor finns det allt :)

Stanna kommer jag absolut att göra, ska bli så spännande att se henne! :) grattis igen! :)

Svar: ja det har du så rätt i! jag har gått (medveten om graviditieten) i 2 månader nu och det känns som evigheter, men nu är det inte alls långt kvar så det känns endå lite skönt att det strax en månad kvar och inte 6! :) tack ska du ha! Kram
Izabelle

2013-07-01 @ 21:27:59
Postat av: Sofia

Haha eller hur? Skönt då får man ju börja fixa och göra i ordning på en gång utan att folk tycker man ska lugna ner sig och låta det gå några månader haha! :)
Kram!

2013-07-01 @ 21:40:29
Postat av: Jessica

Hej! Jag är 25 min son 14 månader och va ensam graviditeten och nu fortfarande . De har gått bra första tiden kunde va tuff men ju äldre han blivit desto enklare och bättre! Du kommer klara de fint! Lycka till.

2013-07-02 @ 15:39:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0